Du så använder du Siru Mobile på casinon utan svensk licens

Hem » Du så använder du Siru Mobile på casinon utan svensk licens

Många svenska spelare använder sig av Siru Mobile då de spelar på casinon utan svensk licens. Och det finns det många skäl till. Inte minst så uppskattar många spelare den smidighet som Siru Mobile erbjuder.  Du gör nämligen alla dina insättningar direkt med mobilen. Betalningen görs dock inte direkt utan i efterhand via telefonräkningen. Du betalar alltså din insättning precis som en vanlig faktura. Om du vill komma igång och använda Siru Mobile så ska du läsa vidare i vår guide. Vi ger dig all information som du behöver för att komma igång och använda Siru Mobile.

Siru Mobile erbjuds på många casinon utan svensk licens

Siru Mobile blir allt vanligare på spelbolagen. Många casinon utan svensk licens erbjuder redan betaltjänsten. Hit räknas till exempel Cobra Casino, Rant Casino och Locowin. Fast hur fungerar då egentlige Siru Mobile? Det här är alltså en betalningsmetod som fungerar som en fakturalösning. Du kommer att sköta din insättning direkt med mobilen. Däremot så betalar du först i efterhand. Insättningen som du har gjort dyker upp som en post på din telefonräkning. Och denna betalar du alltså precis som vanligt i efterhand via t.ex. din internetbank.

Detta ger dig som spelare en hel del frihet. Först och främst så slipper du ju gå igenom en krånglig registreringsprocess för att använda en ny betaltjänst. Vidare så behöver du inte heller lämna ut dina kontouppgifter direkt till casinot. Det enda som du behöver ha tillgång till istället är en mobiltelefon med ett svenskt abonnemang.

Så använder du Siru Mobile

För att tjänsten ska fungera krävs att du har tillgång till:

  1. En mobiltelefon med möjlighet att ta emot telefonsamtal och SMS.
  2. Ett abonnemang som tillåter användandet av betaltjänster.
  3. Ett telefonnummer som inte är dolt utan istället synligt och identifierbart.

Om dessa krav uppfylls så kan du alltså använda Siru Mobile för att spela på nätet. Däremot är det viktigt att veta att du bara kan använda dig av ett svenskt nummer om du befinner dig i Sverige. Vidare så måste även det nummer som du anger till casinot överensstämma med det nummer som du använder för dina insättningar.

Finns det då några begränsningar med Siru Mobile? Som redan nämnts måste som sagt ditt nummer vara öppet och synligt. Det är inte heller möjligt att använda tjänsten om du använder ett abonnemang från telefonoperatörerna Comviq eller Chilimobil. Om din betalning skulle blockeras så kan det bero på de inställningar som finns i din webbläsare. Tänk då på att först kontrollera dessa inställningar och ställa in dessa så du har möjlighet att använda Siru Mobile nästa gång du spelar på nätet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *